Mijn hectische werkweken

Naar overzicht

Afgelopen maanden zijn hectisch te noemen. Mijn opdrachtgever Nationale-Nederlanden(NN) heeft een andere grote verzekeraar overgenomen en daardoor zijn er veel veranderingen merkbaar. Naast dat alle systemen overgezet moeten worden en er veel nieuwe gezichten op de werkvloer zijn, zijn er nog een aantal andere grote veranderingen gaande. Toch probeer ik je – ondanks alle hectiek – in deze blog te vertellen hoe een ‘gemiddelde’ werkweek er bij mij uit ziet.

Maandag

Maandag staat bij ons PMO team in het teken van het evalueren van onze vorige week en het vooruitkijken naar wat komen gaat. In het kort bespreken we wat wij vorige week gedaan hebben en hoe we ons daarbij voelden. Zo vertelde ik dat ik druk bezig geweest ben met het scherper stellen van de forecasts en heb ik een risico analyse gemaakt over één van onze leveranciers. Opmerkingen mogen ook uit privé sfeer komen, er wordt veel aandacht besteed aan hoe onze teamgenoten zich voelen en hoe we daar rekening mee kunnen houden. Ook zijn er vaak hulpvragen, zo kijken we hoe we projecten gezamenlijk tot een succes kunnen maken. Gezien de overname van Delta Lloyd wordt hier de laatste tijd ook steeds meer de nadruk op gelegd.

Dinsdag

Een typische dinsdag heb ik eigenlijk niet. Maar doordat vrijwel iedereen aanwezig is op dinsdag, ren ik vaak van hot naar her om afspraken af te gaan en zaken af te stemmen. Zit ik niet in een meeting? Dan staat er vaak wel iemand aan mijn bureau met een vraag over de financiën of wat de voortgang van een project is.

Woensdag

Op woensdag werk ik regelmatig op kantoor in Amsterdam bij Delta Lloyd. Hier ontmoet ik vele gezichten en ben ik voor bepaalde registratie programma’s het aanspreekpunt voor medewerkers van de IT van Schade en Inkomen Omdat nog lang niet iedereen de routes  kent (ik ook niet allemaal) en veel op het laatste moment besloten wordt kan dit een hectische aangelegenheid zijn. Gelukkig is het ook leuk om nieuwe collega’s te ontmoeten en regelmatig te lunchen met nieuwe gezichten. Je merkt dat de cultuur anders is en ik denk dat het daarom een goede match kan worden. Samen sterker. Het is interessant om met mensen te overleggen hoe zij zaken oplossen, vaak is dat toch weer wat anders dan hoe wij dat bij NN oplossen.

Donderdag

Op donderdag zit ik weer op mijn vaste stek en is het kantoor erg druk. Vaak worden MT vergaderingen ingepland op donderdag en ben ik druk bezig met de voorbereiding om deze in goede banen te begeleiden. Vooraf neem ik dan met een collega alle pijnpunten door en ren ik voor laatste zaken nog langs bepaalde kennishouders, zoals security en ketenmanagement aanspreekpunten.

Vrijdag

Vrijdagen zijn vaak ontspannen. Veel mensen zijn niet op kantoor en daarom is dit echt de tijd om alle administratie af te ronden en mails weg te werken. Dikwijls kies ik er dan ook voor om thuis te werken of juist met Calco collega’s op kantoor te zitten, zodat we met zijn alle kunnen lunchen of achteraf kunnen borrelen. Zo vliegt de week voorbij!

Bedankt voor het lezen van mijn blog. Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie mij altijd via de mail bereiken op tvanditzhuijzen@calco.nl of voeg mij toe op linkedin en stuur mij een berichtje!

Onze opdrachtgevers