Een nieuw begin

Naar overzicht

Zoals je in mijn vorige blogs hebt kunnen lezen, ben ik alweer meer dan 15 maanden ingezet in een service managementteam bij Nationale-Nederlanden. Het is een jong en enthousiast team waarin ik samenwerk met veel collega’s van Calco. We krijgen met zijn allen veel werk gedaan en zijn continu op zoek naar manieren om onszelf en ons werk verder te verbeteren, een hele energieke omgeving dus!

In de afgelopen maanden heb ik me de door ons beheerde IT-keten volledig eigen gemaakt. Aan het begin van mijn inzet was het zoeken naar de juiste kennis, maar hoe langer ik bezig was, hoe gaver het werd– als je meer weet, kun je ook steeds beter bijdragen. Dit heb ik onder andere gedaan door me de ITIL-processen ‘incident management’ en ‘problem management’ eigen te maken. Daardoor zijn we nu nog beter in staat problemen in een vroegtijdig stadium weg te werken en structurele verbeteringen in onze applicaties door te voeren.

Binnen Nationale-Nederlanden krijg ik nu de kans om me nog verder te ontwikkelen, maar dan in een andere tak van sport, ik maak binnenkort de overstap naar een veranderteam. Daardoor ben ik binnenkort niet langer beheerder maar word ik informatie-analist.

Gelukkig kan ik, voordat ik vertrek, binnen het team het stokje overdragen. Deze week is namelijk mijn opvolger gestart, een nieuwe Calcollega. Hij maakte direct indruk met scherpe vragen en een enorme honger naar informatie. Net als ik 15 maanden geleden is hij de uitdaging aangegaan om zich de IT binnen een groot bedrijf eigen te maken, en zo te merken is hij super enthousiast.

Net als hij ga ik ook een nieuwe uitdaging aan; nieuwe rol, nieuwe mensen én een nieuwe complexe IT-keten. Ook ik heb er zin in!

Lijkt het jou ook leuk om je te verdiepen in de gevarieerde en complexe wereld van de IT? Of heb je nog vragen over het werken bij Calco? Stuur me een bericht via LinkedIn of Twitter, of solliciteer direct via de site!

Onze opdrachtgevers